Şoförün uyuduğu ya da kalp krizi geçirdiği iddia ediliyordu. 9 bireyin hayatını kaybettiğini otobüs kazasında ön rapor çıktı..devamı sonraki sayfada…
Ankara’da 9 bireyin öldüğü, 30 bireyin yaralandığı otobüs kazasıyla alakalı hazırlanan ön raporda; otobüsün son olarak kazadan 10 dakika evvelce 04.50 sıralarında görüntülendiği, kazada ölen şoför Çetin Karayel’in şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmediği ve direk kazaya etkisinin bulunduğu belirtildi. Ankara’da sürücüsünün kontrolünden çıkan yolcu otobüsünün, üst geçidin ayağına çarpması neticesi meydana gelen, 9 bireyin öldüğü, 30 bireyin yaralandığı kazaya alakalı ön rapor çıktı. Raporda, Plaka Tanıma Sistemi ve Elektronik Denetleme Sistemi girdilerinin incelendiği, otobüste teknik bozukluk ve kusurun bu aşamada görülmediği, şoför Çetin Karayel’in (45) şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmediği ve direk kazaya etkisinin bulunduğu belirtildi. Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesinden İzmir’e gitmek üzere yola çıkan Çetin Karayel’in kullandığı Öz Ağrı Seç Turizm firmasına ait yolcu otobüsü, 9 Ağustos Cuma günü Ankara-Eskişehir arasındaki E-90 kara yolunun Olukpınar Köyü mevkisinde kontrolden çıktı. Otobüs, üst geçidin beton ayaklarına çarptı. Kazada otobüs şoförü Çetin Karayel ile eş güdümlü Fezile Baydar (59), Suna Yaşar Bilgi (28), Dilan Bayar (31), Ayşan İlman (49), Elif Mira İlman (9), Satı Polat (54), Mahmut Esin (32), Muhammet Ozan Bayar (10) hayatını kaybetti, 30 şahıs yaralandı. 7 KİŞİNİN HAYATİ TEHLİKESİ VAR Hastanede tedavi altına alınan yaralılardan 2’sinin yoğun bakımda bulunduğu, 7’sinin hayati tehlikesinin bulunduğu, başka yaralılardan bir kısmının ayakta tedavi edildiği, bir kısmının ise tedavilerinin devam ettiği belirtildi. Yolcu otobüsünün yedek şoförü Burak D. ve yardımcı Muhammet K. ise tedavilerinden sonra taburcu edildi. OTOBÜS KAZADAN 10 DAKİKA ÖNCE GÖRÜNTÜLENMİŞ Ankara Batı Cumhuriyet Başsavcılığı doğrultusundan başlatılan tahkîkat kapsamında bilirşahıs kurulu doğrultusundan kazaya dair ön rapor hazırlandı. Makine mühendisi, elektrik mühendisi ve trafik bilirşahıssinden meydana gelen 5 şahıslik kurulun ön raporu Batı Cumhuriyet Başsavcılığı’na gönderildi. Raporda, Plaka Tanıma Sistemi ve Elektronik Denetleme Sistemi girdilerinin incelendiği, otobüste teknik bozukluk ve kusurun bu aşamada görülmediği, buna dair incelemelerin detayının asıl raporda yer alacağı belirtildi. Raporda otobüsün Doğubayazıt çıkışından, kazanın gerçekleştiği Olukpınar konumuna kadar olan kayıtları ve durakladığı dinlenme tesislerindeki görüntülerinin çeşitli şekilde incelendiği belirtildi. Ankara’da son olarak Mevlana Bulvarı, Armada AVM ve Temelli Karakolu güzergahında görüntüleri incelenen otobüsün, son olarak kazadan 10 dakika evvelce 04.50 sıralarında görüntülendiği bilgi kapasitesi raporda yer aldı. Raporda, kazada ölen şoför Çetin Karayel’in, şerit izleme ve değiştirme kurallarına riayet etmediği ve direk kazaya etkisinin bulunduğu belirtildi. Bilirşahıs kurulunin çeşitli incelemeden sonra asıl raporu savcılığa sunacağı öğrenildi. Öte yandan otobüsün ve Çetin Karayel’in, kazadan evvelce çekilen yeni görüntüleri de meydana çıktı. Çetin Karayel’in, otobüste direksiyon başındaki yer aldığı görüntüler sosyal medyada paylaşıldı.