LONDON WEATHER
Ana Sayfa ENERJİ 1 Nisan 2022

OPET sektörünün en teknolojik ve en iyi müşteri deneyimi sunan markası seçildi

OPET sektörünün en teknolojik ve en iyi müşteri deneyimi sunan markası seçildi OPET, Tech Brands Turkey’de halk…

OPET sektörünün en teknolojik ve en iyi müşteri deneyimi sunan markası seçildi

2022-04-01 Güncelleme: Nisan 1, 2022 04:36

OPET sektörünün en teknolojik ve en iyi müşteri deneyimi sunan markası seçildi

OPET, Tech Brands Turkey’de halk oyu ile en teknolojik akaryakıt dağıtım markası seçilirken, Türkiye’nin müşteri memnuniyetini ölçen ilk ve tek platformu Şikayetvar tarafından düzenlenen A.C.E Awards’ta (Achievement in Customer Excellence), akaryakıt kategorisinde ödüle layık görüldü.

İnovasyon ve dijital dönüşümü kurum kültürünün yapı taşlarından biri haline getiren OPET, Türkiye’nin en teknolojik markalarını ödüllendiren Tech Brands Turkey’de dört ödüle layık görüldü. Markaların 40 farklı kategoride değerlendirildiği organizasyon kapsamında 15-64 yaş arasındaki 1000 kişiye her bir kategori için, en teknolojik olduğunu düşündükleri marka soruldu. Alınan cevaplara göre, OPET akaryakıt dağıtım kategorisine en yüksek oranda seçilen marka oldu.

OPET, pazarlama teknolojilerinin sektöre örnek olacak en başarılı kullanımlarını değerlendiren MarTech organizasyonunda da Yandex işbirliğinde hayata geçirdiği “Yandex ile Araçtan İnmeden Mobil Ödeme projesi ile dört ödül aldı. Proje, “Mobil Uygulamalarda En İyi Teknoloji Kullanımı”, “Mobil Mecralarda En İyi Teknoloji Kullanımı”, “Otomotiv Sektöründe En İyi Teknoloji Kullanımı” ve “COVID-19 Döneminde En İyi Teknoloji Kullanımı” ödüllerinin sahibi oldu. “Yandex Navigasyon ile Araçtan İnmeden Ödeme Projesi (Yandex Fuel Payment) ile akaryakıt ödemelerini, araçtan inmeden cep telefonundan yapma imkanı sunuyor. Yandex Avrupa ölçeğinde mobil uygulama üstünden ödemeyi ilk defa Türkiye’de ve OPET ile hayata geçirdi. Yandex.Navigasyon’a yeni eklenen Yandex.Fuel özelliği ile sunulan bu kolaylık sayesinde, tüketiciler araçtan inmeden ödeme yapabilecekleri OPET istasyonlarını Yandex.Navigasyon’da siyah-yeşil renkli daireleri takip ederek bulabiliyor. Yandex Navigasyon’a giriş yapan OPET müşterileri, haritada istedikleri OPET istasyonunu seçip rotayı oluşturabiliyorlar. İstasyona ulaşıldığında Yandex.Navigasyon’da OPET kurum kartı açılıyor. Açılan pencereye bir kereye mahsus olarak isim, telefon numarası, araç plaka ve rengini giren OPET müşterileri, akaryakıt dolumu tamamlandıktan sonra banka kart bilgilerini gösteren pencerede, aracından hiçbir şekilde inmesine gerek kalmadan ödemesini tamamlıyor.

TECH BRANDS TURKEY’İN JÜRİSİ TÜKETİCİLER

Tech Brands Turkey ve MarTech; teknoloji, pazarlama, dijitalleşme ve inovasyon alanlarında marka ve ajansların yarattığı ekosistemi bir araya getiren Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji tabanlı ödül seremonisi Tech Day kapsamında düzenleniyor. Türkiye’deki markaların teknoloji alanındaki tüketici marka algısını araştıran Tech Brands Turkey, bu sene Nielsen Türkiye’nin online olarak kurguladığı metodoloji ile ölçüldü. Jüri değerlendirmelerini de tüketicilerin yaptığı Tech Brands’de, 12 ildeki tüketicilerin görüşleri alındı. 40 sektörde, açık uçlu sorularla verilen yanıtlar baz alınarak hazırlanan raporun sonucunda, sıralamaya giren markalar ödüllendirildi. MarTech Ödüleri’nde ise pazarlama için faydalanılan teknolojiler ve bu teknolojilerin yaratıcı ve etkili kullanımı ödüllendirildi.

‘ÜSTÜN MÜŞTERİ DENEYİMİ HEDEFLİYORUZ’

OPET Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Zengin, “OPET olarak iyi değil, üstün müşteri deneyimi hedefliyoruz. Günde 1,5 milyon kişiye 81 ilde 7 gün 24 saat 1200 üzerinde istasyonda hizmet veriyoruz.  Teknoloji sürekli gelişiyor ve bizim de bu alana yatırımlarımız devam ediyor. Yaygın istasyon ağımız ve tüketici ihtiyaçlarını gözeten katma değerli hizmetlerimizin yanı sıra teknolojik alt yapımız ile müşterilerimiz için farklı hizmetler geliştiriyoruz. Onları yakından takip ederek, her bir müşterimiz özelinde ölçümlemeler yapıyor ve alışveriş alışkanlıklarına uygun işbirliği ve kampanyalar sunuyoruz. Teknoloji, inovasyon, dijitalleşme ve pazarlama teknolojileri alanında halkın seçimi ile ödül almak bizim için büyük bir gurur” ifadelerini kullandı.

MÜŞTERİ DENEYİM ENDEKSİ ARAŞTIRMASINA GÖRE ÖDÜLLER BELİRLENİYOR

Firmaların şikayet verileri, pazar payları ve Şikayetvar tarafından uygulanan yıllık 1 buçuk milyonun üzerinde anket baz alınarak hazırlanan Müşteri Deneyim Endeksi araştırması sonuçlarına göre, tüketicisine mükemmel müşteri deneyimi yaşatan markaların ödüllendirildiği tören, Çırağan Palace Kempinski’de marka temsilcilerini ödülleriyle buluşturdu. Markaların uçtan uca şikayet yönetim becerisinin ödüllendirildiği A.C.E Awards’da bu yıl 57 sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten 96 marka ödül aldı. Akaryakıt kategorisinde OPET ödüle layık görüldü.

Markaların gerçekleştirdiği şikayet yönetiminin temel alındığı A.C.E Awards’da Şikayetvar, şikayetçi müşterilere yönelik yılda 1 buçuk milyonun üzerinde anket gerçekleştiriyor. Markalara takdim edilen A.C.E Awards, gerçek tüketicilerle yapılan anketlerin oluşturduğu “Müşteri Deneyimi Endeksi” baz alınarak ölçümleniyor. Endekste temel parametreler olarak pazar payına oranla şikayet payı, memnuniyet düzeyi ve marka sadakati kullanılıyor.

Tema Tasarım |